Tuesday 12 April 2011

Losing End

  1. First Hotmail. Then Gmail and lastly my blog. Damn..they’re seriously all-out against me connecting to the world. FB? Dream on! IT blocks everything and leaves us with this stupid Lotus Notes. Why can’t they stick to Outlook? I hate everything about Lotus Notes. Lembab and I have to refresh every time to check for new mails. Contact searching susah..ah stupidlah Lotus Notes ni!
  2. To those concerned, I’m proud to declare that soon I’m entering my second month of smoke-free. Cool kan?.. Last time it was cool to smoke but now it is way cooler if a smoker stops smoking.
  3. On local issues, aku nak cadangkan agar semua pejabat kerajaan bertempat di ground floor. Kalau jatuh dari tingkap, taklah sakit sangat.
  4. On Sex tape, I think this is a marketing gimmick by Omega. Everyone is talking about this watch brand. “Mana jam Omega? Tunjukkan jam Omega!” Now even the pakciks living deep in the jungle is aware of this brand. Promotion of Kru’s Hikayat Merong Mahawangsa pun actually boleh jadi juga. Yusry is now known as Malaysia’s video expert.
  5. Last Sunday my hybrid sports car (petrol+natural gas) went under; inspection at puspakom. After the “Lulus” cert, I need to send the car to JPJ to revise on the GVW and the ‘Bahan api’. Then only I can get the 25% off of road tax. Nice..Anyway I did another endurance test last week; with RM10 (full tank) the car can go up to 239 km! That’s like Sungai Petani to Tapah (google map-233km)! So now kalau pakai NGV to KL, RM20 = gas, RM50 = toll. RM140 pergi balik. Odyssey kena convert jugak ni..hehe
  6. Balik KL this weekend. Attending Wawa’s wedding. Then kena lari to Cheras to attend my officer’s wedding. On May 1st I have to attend another wedding, Mak Ija’s. Yang ni penting. Dah lah haritu tak boleh nak attend 2 of my cousin’s wedding. So banyaklah trip kami ke KL ni. Bagus jugaklah. Bagi exposure city life ke Umayr. Last trip kesian dia, macam budak jakun!..excited tengok high rise buildings..terkejut tengok banyak kereta..kesian..apalah kampung sangat anak aku ni..
  7. Hows life with 2 sons under my belt? Honestly, I think para-para Ibu lagi sesuai untuk menjawab soalan ini especially those yang masih breast feed. Looking at Izza, plus seminggu ni seorang-seorang dia je jaga 2 babies at home, letih jugak beb. Dengan perangai Umayr semakin menjadi, Anas pulak manja lebih, asyik nak berpegang, nak fresh milk je..Penat..Tak tahulah tetapi para lelaki macam aku akan terfikir, terisau pasal duit je. Kalau groc shopping, susu umayr je 3 tin, mamy poko jumbo,pet pet jumbo, Anas still on Bm tapi tengah cuba bagi formula sebab nanti Izza nak pergi kerja ..but soon 2-3 tin susu, Pet Pet 66s. Susu je RM39 x 6, Mamypoko, pet pets? Dan itu tak masuk groceries lagi! But you know what, dulu masa kita kecil our parents pun melalui perkara yang sama. Kita tak nampak ni dulu. Nak toys, dapat. Tunjuk je. “Nak! Nak!”Bila dah ada anak ni barulah kita appreciate pengorbanan ibu bapa kita dulu. Ish kepada mereka yang masih ada parents, termasuk aku, marilah kita cuba buat yang terbaik untuk mereka. Ayoh!

No comments: