Thursday 21 April 2011

Apakah kebaikkan merokok?

Apakah kebaikkan merokok?


  1. Ice-breaking tool. Bila smoking di ‘smoker’s lounge’, mesti ada je yang minta pinjam lighter. Consider ice-breaking lah .
  2. friendship pun boleh bermula dan develop dengan lighter dan sebatang rokok. Dan ini selalu terjadi pada aku.
  3. Decision making. Pernah tengok Friends, episode yang Rachel smokes tu? Yes, decisions pun boleh buat semasa merokok. Dan banyak juga aku buat decision semasa smoking session.

Dah lama aku tak merokok. Dan aku rasa macam dah lama aku tak socialize. Kalau aku join, takut terjebak balik. Tapi bila tak join diaorang, rasa boring pulak. Dilemma. Sejujurnya aku tak rindu menghisap rokok. Aku rindu aktiviti social yang dilakukan semasa merokok. Berborak, “meeting”, lepak dengan neighbour, termenung mencari idea, main carrom..


Nak hidup lama ma..biarlah..nak buat macam mana kan? What is social hype compared to extra years of healthy living? I want to live long and see my kids bloom into handsome young men. I want to play and spoil their children with savings I’ve collected all my life and I want to grow old and love my Izza for many many many years!

P/s: My Anas sudah nak masuk 3 bulan. Sekejap je kan?


No comments: