Sunday 18 December 2011

90s R&B


Gangster jiwang (Gambar sekadar hiasan sahaja)

Hari tu mp3 player memutarkan lagu yang dah lama aku tak dengar, iaitu Hard To Say I’m sorry by Az Yet feat original singer lagu tu Peter Cetera. Tak sangka suara aku masih lunak dan merdu, kiranya kalau depa nak Feat. ‘Sharel’ untuk lagu ni, orang kata boleh lah bawak berunding..Heheh setelah berpeluh-berpeluh tarik suara lenggok R&B, aku terus mencari lagi lagu-lagu seangkatan dengannya di dalam folder Ministry of Sound aku.

R&B acts 1990’s memang cool laa. Tak payah tipu lah wei! Di sebalik piercings, spikes., tattoos, Mohawks busuk macam budak-budak punk Acheh yang kena ‘mandikan’ tempoh hari, deep down dalam hati tu ada satu kotak khas reserved untuk Boyz II Men and Shai! Eleh kalau jaki jinjang sangat pun, sekurang-kurang nya at least 1 time lu pernah tarik ala Sam Innuendo lagu Belaian Jiwa kan?! Haa anyway thanks to my Bro yang telah introduced and influenced aku dengan group-group ni masa zaman ‘rain coat-Vanilla Ice-NBA/NFL merchandise’ .

Below are my 90’s R&B heroes (in random )Di sebalik ketiadaan internet, mereka ini mampu menembus ke pengetahuan kami di Malaysia yang masih hidup di atas pokok masa tu.
  • Boyz II Men
  • Shai
  • Az Yet
  • Blackstreet
  • Montell Jordan
  • Color Me Badd
  • Bobby Brown
  • K-Ci & Jojo
  • All-4-One
  • R.Kelly
  • Seal
  • Tony Rich Project
  • Brian McKnight
  • Babyface
  • Usher
  • Malaysia punya? Innuendo pun cool juga - Umbrella, 2 By 2, A to Z tu consider R&B tak? (Heheh)

2 comments:

amadzlan said...

i love Tony Rich Project and Babyface!!

Unknown said...

"..nobody knows it but me..~"