Sunday 19 December 2010

Nama Ihm

kami dah sort-of decided on Ihm's name. But few weeks ago, a friend dah nama kan anak dia yang tu. Tiba-tiba kami dapati another friend juga dah namakan anak dia itu pula. Dan diberitahu ada saudara punya pupu punya anak pun dinamakan nama itu juga.

Dilemma.

Kalau nak ikutkan, "biaq pi laaah..." yang penting maknanya ok, dan pedulilah depa..la ni anak aku..

Masalahnya, 'aku'.

Ni lah susahnya jadi designer. Everything must be unique. Kerusi garden dan meja tv tak beli-beli lagi sebab tak jumpa yang unique.

'Typical' is our no.1 enemy.

Stupid.

Yes some may think that this is stupid..in fact part of me is with the crowd..

but the larger part of me is strongly against it..why?why?why?

ok..since we've got roughly 2 months before Ihm pops out from the 'oven', we'll keep on searching, in the same time we'll also wait and look out for signs from the MAN above.

Kalau Ihm dah ditakdirkan namanya yang 'itu', who am I to go against it?.

p/s: Ada ustazah yang lecture bahasa Arab beritahu Izza and friends. Dia kata berjaga-jaga bila pilih nama anak dari internet ni. kadang-kadang ada nama yang kononnya ada maksud, tapi sebenarnya tidak ada. Katanya ni salah satu kesan dari perang salib, dan merupakan salah satu taktik depa untuk memesongkan kita. Contoh nama yang diberi adalah Batrisya. Memang sedap bunyinya tapi katanya dalam bahasa Arab memang takde. Batrisya=Patricia? Wallahu'alam bi Shawab..do correct me if i'm wrong..if you're particular in naming your child, just be extra careful ya..





4 comments:

Jay Ismail said...

blasah je mick..melor ke..cempaka ke..kenanga ke...

Unknown said...

beb..esok kalau masuk VI, kesian budak ni ke chop 'mat bunga'..

Jay Ismail said...

maksud aku kalau pompuan la..hahahahaha...

Unknown said...

hehe..nama jantan sikit..Keris ke, Arjuna ke..