Friday, 22 January 2010

Musim anak derhaka

Ibu 'terbang' dari Sarawak terkilan dihalau anak


TUMI di Seri Kembangan, Serdang semalam.


SERDANG - Hajat seorang ibu tua, Tumi Wongsorujo mahu melawat anaknya bagi melepaskan rasa rindu setelah berpisah selama tiga tahun bukan sahaja tidak tercapai, malah hatinya hancur apabila dihalau anaknya itu.

Tumi, 52, yang datang dari Kuching, Sarawak dikatakan sanggup meminjam wang daripada sanak saudara untuk membeli tiket kapal terbang ke Kuala Lumpur pada Selasa lalu dan mencari anaknya itu walaupun tanpa alamat lengkap.

Usaha nekad Tumi mencari anaknya itu yang dikatakan tinggal di Serdang akhirnya membuahkan hasil apabila dapat menemui rumah anaknya malam kelmarin selepas dibantu oleh orang awam dan polis.

Namun apabila sampai di rumah anaknya, dia bagai terkedu apabila anak sendiri tidak mengaku dirinya ibu dan lebih pedih Tumi diherdik dan dihalau oleh anak perempuannya yang tinggal bersama suami barunya.

--------------------------------------------------------------------------------------------

OTHER NEWS & VIEWS
Compiled by ZANI SALLEH, LEE YUK PENG AND A. RAMAN

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/1/22/nation/5519283&sec=nation

The daily also reported about a medical student in his 20s who allegedly beat his father up when the older man refused to give him RM1mil.

The father, in his 50s, is a government-linked company director and had recently undergone a heart bypass at the National Heart Institute while his wife is a department director of a government agency.

The father was watching television at his home in Ampang when his son who is on study break, had come home and hit him with an iron rod at about 11.30pm on Sunday.

In his police report, the father claimed his right finger was also slashed with a knife. He also suffered leg injuries.

The police arrested the student but he was later released on police bail.


anak Celaka

---------------------------------------------------------------------------------------------

Apa nak jadi ni? Jenayah di Malaysia ni bermusim. Musim rogol, musim pecah rumah, rompakan bersenjata, musim dera anak, dera maid, musim accident..sekarang ni musim anak derhaka pulak..

lepas ni Tauke jual batu kaya lah…ramai anak-anak ‘Si Tanggang’ jadi batu…

4 comments:

Anonymous said...

kesian kan..apa laa nak jadi dgn dunia sekarang..yang tak best tu..semua Melayu..Islam..

HaniWak

sharel said...

haram jadah kan?

Anonymous said...

betoi3!!haram jadah dah ni!!paling kesian kes bapak kena halau p dok kat masjid tu..dah laa anak angkat..dia sapu licin harta mak pak angkat dia..ni lagi satu haram jadah..

Haniwak

sharel said...

"pandai" pulak dia hantar ke masjid...