Saturday 17 January 2009

6 Januari 2009

Murung? Tidak lagi! Alhamdulillah 2009 ni nampak gayanya menjadi (InsyaAllah) satu tahun yang gemilang dan terbilang dalam hidup ku! Semuanya bermula dengan tanggal 6 Januari 2009..

6 Januari 2009

Malam sebelumnnya Izza dapat panggilan kena report for duty di Shah Alam keesokkan harinya.. segala usaha membuat "muka kesian" dan "menagih simpati" di Kedah nampak gayanya macam tak menjadi..Lalu daku mengambil emergency leave, sesudah Subuh, balik KL. Ideanya adalah untuk teman dan bawakkan kereta Izza balik dan petang tu berseorangan naik la Mara Liner pulang ke S.P..Kebetulan on the way tu, Bos dia call kata ada meeting at noon..nasib baiklah buat decision tergempar balik KL haritu gak..
That time, the wife kena kerja di Shah Alam for at least 1 semester. Ada ura-ura mengatakan, 2nd semester kena transfer to Melaka pulak..because they are opening another IDE there..

the only way to get Izza back to Kedah is by a "Transfer ticket"..dimana Izza kena identify dan membuat satu mutual agreement dengan orang di Kedah untuk switch dengan dia ke KL..which is surprisingly susah nak cari...

Tiba di Shah Alam lebih kurang pukul 11. Gemuruh dia rasa macam ada presentation pukul 8 pagi, malam tu pulun siapkan kerja, tertidur pukul 6, bangun mengejut pukul 7:30 pagi, rush mandi, berlari masukkan presentation materials dalam kereta, kepala pening-pening drive ala Karamjit ke school, tension pulak jam kat roundabout nak masuk Uni.. dahla perut kosong dan lapar gila, ada pulak bas yang lembab mendaki bukit belakang hotel tu..sampai school, takde parking pulak!..Hehe the feeling was something like that la..sementara Izza masuk meeting pukul 12 tu, i joined the lecturers gossiping dekat studio. Habis meeting tu, we had lunch dekat gerai seksyen 6 tu...huhu lama tak makan nasi murah dengan air honeydew RM 1 kat situ..

Pukul 2, Izza ada meeting dengan big boss pulak..So i dropped Izza at school and took a drive to A&W Pj to meet Apak. Before that singgahlah sek 17 untuk mencari bus to SP..tapi takde yang petang..daripada naik bus yang ntah apa-apa, baik naik bus yang dah biasa kita naik..Tak jumpa Mara Liner di Sek 17, so the plan was to buy at Duta. 3:34 pm - sms dari wife " Ni otw nak g jumpa dr.b".. Selepas mengadu domba masalah kehidupan dengan apak, about 3-ish bertolaklah ke Jalan Duta untuk membeli ticket pulang. Kemudian, semuanya bermula pukul 3:50 petang..

Tengah meredah trafik KL yang gila di jalan Bangsar, aku hantar sms ke orang rumah, "aku pi beli tiket dulu la ye"..selang berapa minute, lagu Wannadies berkumandang dari telephone bimbit..aku perlahankan kereta..jantung ku dah berdegup berkencang. 4:00 pm - aku sms pula ke wife "aku ondaway 2 s.alam..xbeli tiket"

Tak tahulah berapa banyak kali aku cakap thank you dekat Kak Ram, thank you dekat Dr. Hariri dan Dr. Bahar..Dr.B professionally said, "..not because of you..there is a vacancy and i want her to be there.." it seems that tiba-tiba ada this new lecturer kat kedah kena kembali bekerja di tempat lama..secara miracle-nya tiba-tiba ada kekosongaan di Kedah!..Alhamdulillah..

Setelah singgah dinner di mentuaz , ke rumah newly weds, kak Dina and husband untuk pass gambar kahwin depa, pukul 11pm singgah rumah di VSP membawa khabar berita baik ni, at midnight bertolaklah kami kembali ke Kedah.

Akhirnya, dapat juga aku merasa suasana hidup beristeri dengan normalnya..Alhamdulillah...

Rumah di Sungai Petani pun dah siap. Dapat CF nanti berpindahlah kami ke rumah baru..tak sabarnya!!! but as expected, my financial will be down low..takpelah. bersusah-suasah dahulu, InsyaAllah bersenang-senang kemudian...

5 comments:

Jay Ismail said...

alhamdulillah.......selamat menjalanani khidupan normal di kedah..muahahahahah

Anonymous said...

Congrats and Alhamdulillah! - far-

Unknown said...

jay: thanks beb..kehidupan "normal" dan "predictable" yang ku idam-idamkaan!

Far- thank you so much!

izza syahida said...

hehehe..it's a miracle sungguh kan yang!!!

Unknown said...

sungguuuuh...