Tuesday 30 March 2010

Aku terkedu, masih ada..

Aku terkedu, masih ada..
Orang yang tidak tahu menggunakan sistem nombor di bank. Isi borang, tekan butang, ambil tiket, tunggu sehingga nombor giliran dipanggil. Aku percaya mesti ramai yang tidak tahu akan kewujudan Internet banking.

Aku terkedu, masih ada..
Bank yang mengambil masa lebih dua bulan untuk issue nombor pin kad atm. Set je lah default 123456, lepas tu minta user tukar cepat-cepat di teller machine.

Aku terkedu, masih ada..
Bank utama yang tidak mempunyai sistem internet banking. Dah lah charge standing instruction RM 5!

Aku terkedu, masih ada..
Bank yang hanya menyediakan kurang daripada 5 biji ATM machine sahaja di dalam sesebuah negeri.

Aku terkedu, kerana..
Start bulan ini, gaji aku masuk dalam bank yang tak perform, kurang infrastruktur dan menyusahkan pelanggan. Bayangkan setiap bulan aku kena ke ATM machine, withdraw semua, deposit balik dalam CIMB..

Sedikit cadangan..walaupun nak bagi untung ke bank itu, sediakan prasarana dahulu.. make sure system tu dah mantap barulah transfer gaji kami ke sana..

Celaka..Terima kasih kerana menyusahkan kami. Ke ini salah satu usaha untuk suruh kami lari ke syarikat lain ke?

No comments: