Wednesday 21 January 2009

Medan-Berastagi-Medan

Last Saturday, the 246 of us chartered 2 Kartika Airline's Boeing 747 to Medan, Indonesia. It was a 3 days and 2 nights trip. First night in Berastagi, and second in Medan. This is some of what i gained from the trip..

1. "Bersyukur dengan apa yang kita ada.."

Perjalanan ke Berastagi sungguh menginsafkan. Walau macam mana susah pun hidup anda, bersyukurlah dengan dinding batu dan atap yang kukuh melindungi diri anda sekeluarga. Sesungguhnya ketahuilah yang masih ramai manusia yang hidup dalam keadaan yang daif..sungguh daif serta seribu kali lebih complicated daripada masalah anda itu..

2. "Trafik yang gila! tapi accident rate yang rendah"

Dengan bunyi hon yang bingit dan sungguh irritating, gaya panduan motor dan mobil yang membuatkan jantung anda berdegup kencang seperti mahu tercabut..walaupun dalam keadaan chaos di jalan raya seperti itu, mereka masih mampu bersabar dan bertoleransi semasa memandu serta jumlah accident sungguh sungguh rendah..Malunya kita..

3. "Medan-Boleh membuat pengunjung wanita gila"
Jika anda penggemar kain, tudung, batik, telekung dan yang sewaktu dengannya, Medan adalah lokasi yang sesuai untuk mendapatkannya (di Bandung mungkin ada..tapi belum pernah sampai lagi..) Tapi ingat, seeloknya tidak perlulah beli Batik Indonesia. Sokonglah batik tempatan kita!! plus kalau dijumpai, imigression akan rampas..(Akta perlindungan Batik tempatan kot)






2 comments:

-inay- said...

erm..sharel wahid ur wife is izza shahidah eh.both of u guys nih skola kt sktsg kan?

Unknown said...

"SRK TSG kami sanjung tinggi..nama mu tetap di hati...." hehe

Hi..sorry dulu kelas mana ye? biasalah dah tua...